Wednesday 10 August 2011

mayday mayday

Hari ni.. awal2 lagi aku dah terpacak depan wokshop. Bukak saja wokshop.. kereta aku parking depan sekali.. biasanya port tu adalah tempat pesakit2 tegar bagi kereta berkuasa turbo. 

Hari ni Operasi Top Overhaul.. dengan tekak yang kering.. aku pulun sorang2 bukak..  Panas terik hari ni tak cukup dengan hembusan bayu kipas besi di dinding woksop.. aku kena siramkan air di badan aku untuk refreshment.. bukan sekali.. hahha berkali-kali.. 

Hasilnya.. Betul sangkaan aku.. head ada problem dengan lubang air.. banyak dah kena makan dengan gasket. Nasib baik masih boleh di selamatkan.. 



Kalau kebiasaaanya job macam ni 1 hari boleh siap.. tapi tengahari tadi aku terpaksa tunda menyiapkan head ini keesokan harinya.. ada beberapa barang nak kena beli dan kereta customer masuk terpaksa aku nak settle. 




Dah macam matapelajaran engine dari aku yang di luar bidang.. Untuk kerja ni mudah saja.. cuma memerlukan banyak tools.. kalau ada.. kompom aku buat sendiri kat rumah. 


So untuk update seterusnya.. tumollow.. see yaa



No comments:

Post a Comment